Stop Ribkradji

Tekstovi

Mega test – Orka Kosač (drugi deo)

smudj-zander-stizostedion-lucioperca-3Pišu: Darko Pešić, Darko Bokanić, Tibor Mesaroš Toblerone i Nenad Ignjatov

Prvu stvar koju sam zapazio i osetio kod najmanje Orke je dobar kvalitet samo silikonca, tj. Njegova mekoća, a kada to kažem mislim i na direktnu posledicu: odličnu pokretljivost u vodi. Telo tvistera se konusno širi ka vrhu, što je zanimljivo rešenje koje omogućava silikonu da bolje „obljubi“ džig glavu sa olovnom kontrakukom i spreči cepanje silikona… više.

Think Pink (SRB)

DUO Ryuki Spearhead 45S-thumb-550x322-4643Piše: Darko Pešić

Boja je jedan od četiri osnovna uzroka napada ribe na varalicu, ostala tri su oblik, veličina i ponašanje plena. Da bismo razumeli kako boje “funkcionišu”, moramo prvo znati šta su boje i na koji način ih ljudsko oko, odnosno oko pastrmke razaznaje… više.

Mega test – Orka Kosač (prvi deo)

largemouth bass bas micropterus salmoides  10Pišu: Darko Pešić, Darko Bokanić, Tibor Mesaroš Toblerone i Nenad Ignjatov

Kako bismo čitaocima što objektivnije predstavili novi Orkin tviter, sredinom jeseni 2010. poslali smo nekolicini  ribolovaca iz „Spin & Fly“ test tima po paketić varalica rezličitih veličina. Darko (Pešić) je, kao ljubitelj ultralight opreme, trebalo da testira model od 8 cm, Darko (Bokanić) i Robert (ujedno i članovi Varalicar.com Fishing Tima), kao iskusni dunavsko-tiski smuđaroši, model od 11 cm, dok je Tibor, kao allround igrač, ali pre svega lovac na „krupnu divljač“ trebalo da lovi na 11 i pogotovo 14cm… više.

Rapala Flat Rap – ravno na vrh

Flat RapPiše: Miloš Elek

Prvog Flat Rapa sam kupio u jesen 2010. godine, zainteresovan promotivnim video klipom koji sam video na internetu, najviše privučen divnim „sevanjem“ bokova ove varalice. Goreo sam od želje da vidim da li se zaista tako ponaša… više.

Upredene strune – od A do Š!

Pišu: Miloš Elek, Aleksandar Milićević i Goran Tokić

Upredene strune su konci koji nastaju pletenjem nekoliko vlakana u cilju dobijanja skupa koji je jači od pojedinačnog vlakna istog promera. Glavne karakteristike pletenica su, pored nosivosti i prečnika, broj vlakana i korak pletenja, tj. razmak između ukrštanja vlakana… više.

Think Pink

Text: Darko Pesic

Color is one of four primary triggers for attacks on lures; the other three are shape, size and behaviour of prey. To understand how the colors „work“ we must first know what color really is and the way the human eye, thus the eye of trout perceives it… more.

Letnje varaličarenje smuđa na Velikoj Moravi

Piše: Aleksandar Milićević, „Spin & Fly“ tehnički urednik

Beše to „daleke“ 2006. godine. Mobilni zvoni, javljam se, a moj ribolovački ortak Vlada sav ushićen viče: „Aco, upecali smo smuđa, ima ga oko 5 kila, na kukuruz, čekajući šarana!“. I tada je sve počelo. Prijatno iznenađen, sa mislima tipa „opa, smuđ u Moravi“, prvog slobodnog vikenda uputio sam se na to mesto… više.

CD XLS

Pišu: Goran Tokić i Vladimir Nešić

Ako dve osobe pitate da vam (nezavisno jedna od druge) prepričaju isti doživljaj/događaj (recimo sa pecanja), to može biti prilično dosadno, bar dok slušate onog drugog. Ipak, ako vam te dve osobe pričaju svoje utiske o probnoj vožnji novog BMW X5 koga vi, srećković jedan, baš planirate da kupite (za odlazak na pecanje?), onda ćete veoma pažljivo saslušati obojicu. Slično važi i za ribolovački pribor… Zato će vam štap urađen od CD XLS blanka potpuno nezavisno jedan od drugog predstaviti Goran (Tokić), kod koga je štap bio sredinom leta, i Vladimir (Nešić), koji je štap „mučio“ u drugoj polovini toplijeg dela godine… više.

Orka Fenix

Piše: Tibor Mesaroš Toblerone

Veliki broj ribolovaca, posebno fanatika, već godinama traži silikonca koji može da se vodi kako na čistom, tako i na krševitom terenu, gde se obični nezaštićeni džigovi lako kače i ostavljaju. Bez takvog mamca primorani smo da se dovijamo na razne načine i pravimo nezakačive montaže… više.

Somovi

Nakon dosta vremena kako nismo mogli iči na pecanje ja i moj pajdo Matija uz ladno Staropramen zaključujemo da bi bilo bolje otiči se počastiti nekim ljepim ribolovom tamo gdje ribe ima. Mađarske štuke su poprilično depresivnog raspoloženja a Drava i Dunavo veliki i mutni… više.

Piše: Barba Šime

Štap za basa iz Formax-a

Zamoliše me drugari prošli vikend da im ponesem par štapova koje smatram upotrebljivim za lov bassa (dakle za lakše varaličarenje), pa da ih malo “tresemo” i probamo na vodi. Jedini uslovi za odabir su bili da budu u dužini 2.40 m (eventualno 2.10) i da nisu preterano skupi. Prošetah pre polaska Formax Mega Storom i na brzinu iz trenutne ponude odabrah nekoliko štapova koji su mi se učinili zgodnim… više.

Piše: Aleksandar Popović

Smuđ kamenjar – mali, agilni šmeker

Negde je redak i priželjkivan ulov, a negde ga, zbog malog rasta, smatraju nevažnim. Prosečni primerci teže između 200-500 g, a veći se retko hvataju u našim vodama. Komadi od preko kilograma se vrednuju kao pravi kapitalci, a primerci „za Ginisa“ su teški preko 2 kg… više.

Piše: Arpad Toth – Lonewolf

Od ideje do uspeha – Oni vraćaju mladicu Drini

Ideju su razradili Vanja Grbić i Milan Popović – Sena (Ribolovac, mušičar i veliki zaljubljenik u Drinu). Posle konsultacija sa nadležnim ministarstvom u decembru 2010. Vanja nas je kontaktirao, tj. mene lično i pitao da li smo zainteresovani za veštački mrest mladice. Posle kraćih konsultacija sa mojim kolegom Šandorom Šipošem… više.

Intervju vodio: Nemanja Spasojević – Spaske

Brancin – vladar obalnog mora

Sami pogled na ovu predivnu vrstu otkriva nam da se radi o grabežljivcu. Krupna glava sa velikim ustima govori o njegovoj spremnosti na napad i na nesrazmjerno njegovoj veličini  veliki plijen. Unutrašnjost usta mu je sitno nazubljena (poput šmirgl papira), tako da je bijeg nesrećne ribice koja završi u njima onemogućen… više.

Bojanac

Penn Slammer – pouzdan i jak!

Čuvenog američkog proizvođača pribora i opreme za ribolov osnovao je davne 1932. godine naturalizovani Amerikanac (čitaj: Nemac) Otto Henze, a taj spoj nemačke preciznosti i pedantnosti i američkog kvaliteta izrade pokazao se u narednim decenijama kao dobitna kombinacija jer se Penn proslavio po izuzetno kvalitetnoj opremi namenjenoj morskom ribolovu… više.

A. Popović

LAV MD Trgec – Teški metal, naš a svetski

Testiranja varalice su krenula u drugoj polovini ove godine. Među prvima koji su počeli da uspešno love na Trgeca bio je sam konstruktor Dragan, koji je nakon niza ulova imao i dan za pamćenje. Naime, za jedno popodne ulovio je na Trgeca na Zapadnoj Moravi

mrene od 4,8 i 3,2 kg, soma od oko 15 kg i nekoliko bucova težine 3-6 kg, ulov kakav se na našim vodama dešava možda jednom u životu… više.

Tibor Mesaroš – Toblerone

Džig i njegove prednosti

Definisati džigovanje samo periodom koji silikonac provede u zoni dna i govoriti o tehnici povlačenja koja počinje od “kuckanja” džiga o dno je u polazu pogrešno. Time smo ograničili izuzetnu tehniku i nepresušan izbor prezentacija sveli samo na zonu dna, a džigu u odnosu na ostale varalice dodelili jedino prednost u ceni. Ona je nepobitna, ali su tek funkcionalne mogućnosti džiga te koje ga izdvajaju kao izbor za većinu situacija na vodi… više.

Lazar Zarić – Laki

Orka Oskar – Magija umirućeg šeda

Početkom devedesetih godina, u ruke mi je dospeo jedan model mekanog trzajućeg mamca (soft jerking bait). U poređenju sa klasičnim silikoncima, bio je veoma čudan: imao je vretenast oblik, i nije posedovao deo koji bi u vodi aktivno radio prilikom povlačenja i time privlačio ribe. „Vadio“ ga je samo oštar, realističan rep. Iako je u mojim očima ličio na beskorisno parče gume, probao sam ga u plićaku. Pri cimkanju je izazavno radio, a sporo propadanje me je asociralo na ribicu koja umire i tone u dubinu, i poslednjim trzajem pokušava da se vrati ka površini… više.

Tibor Mesaroš – Toblerone

Uhvati, slikaj, pusti i okači preparat na zid

custom fish replika bass_2Umetnost prezervacije ribe upotrebom preparatorskih tehnika datira još od davne 1880. godine. Početkom devedesetih prošlog veka ova veština dobija na popularnosti, pa mnogi u tome pronalaze svoj hobi, a tokom godina koje su usledile i stabilan izvor prihoda… više.

Darko Bokanić

Ne manjka slinavih riba

rio ebro spain wels catfish silurus glanis_5Tročlana ribolovačka ekipa Varalicar.com-a, u sastavu Robert, Miloš i moja malenkost, nedavno se vratila sa reke Ebro u Španiji. Ebro je reka, u svetu poznata po kapitalnim primercima soma, šarana i smuđa. Kao zagriženi varaličari, nadali smo se ulovima soma i smuđa… više.

Not so long ago, Varalicar.com crew of three, made up of Robert, Milos and myself, came back from River Ebro in Spain, wellknown for its big catfish, carp and zander. As a keen spinfisherman we are, we were hoping to catch some of those cats and zanders… more.

Avid protiv Golijata

Šta svaki varaličar očekuje od svog štapa? Da bude lagan – sigurno. Da je osetljiv, a pritom brz – apsolutno. Da je jak kao zemlja – definitivno. Ali najviše od svega – da je pecanje takvim štapom pravo zadovoljstvo i uživanje!… više.

Darko Pešić

Varalicom na klena

Za varaličarenje klena koristio sam lakši pribor. Najviše mi se dojmio, a isti sam najviše i koristio, Lamiglas 2,9 m, tb. do 20 gr, uparen s rolom Shimano Aspire 2500 FA, na koju sam namotao špagu Momoji Jig line 0,12 mm… više.

I.B.

Štap po meri ribolovca

Oduvek sam prema štapovima osećao neko neobjašnjivo strahopoštovanje i smatrao ih najvažnijim delom ribolovačkog pribora. Kako je vreme mog ribolovačkog staža prolazilo, od štapova sam tražio što veću funkcionalnost i univerzalnost… više.

Nebojša Belić

Sedam sistema za lov basa

Teksas“ montaža je proslavila nezakačive („weedless“) sisteme sa mamcima od meke plastike. Varalica korištena ovim sistemom, može biti otežana za lov na dnu ili neotežana za sporo vođenje u propadanju ili na površini… više.

Darko Bokanić – Chuppa

Sportex TiBoron na maraton testu

Sportex TiBoron serija štapova predstavlja špicu ponude tog legendarnog proizvođača. TiBoron serija sastoji se ukupno od osam modela štapova koji se rade u pet različitih dužina od 210 do 305 cm, težina bacanja u rasponu od 10 do 80 gr. Za test sam odabrao štap dužine 2.7 m, težine bacanja 60 gr. s tolerancijom od 37 do 71 gr, koji sam upario sa rolom Shimano –Aspire 2500 FA, s kojim sam tijekom testiranja u 4. i 5. mjesecu proveo ukupno 30 dana u ribolovu. U 4. mjesecu, većinu testiranja sam proveo na jezerima dok sam na tekućicama stisnuo u prvoj polovici 5. mjeseca, posvetivši se light ribolovu… više.

I.B.

Žuti grgeč

Kada bi se u Severnoj Americi napravila anketa o najsportskijoj i najatraktivnijoj slatkovodnoj ribi, svakako bi mrtvu trku vodili: steelhead pastrmka, obe vrste bassa (velikousti i malousti), maski i stripper (stripped bass, rockfish). Ali kada biste postavili pitanje koja je riba najomiljenija širokim narodnim masama, laka za uloviti i najpoželjinija na tanjiru, jednoglasni pobednik bi bio Perca flavescens – yellow perch, ili, u prevodu – žuti grgeč… više

Neša Stanojević

Joj što volem buku ja!

Kalendarski smo već “trošili” jesen, a napolju kao da je bila sredina avgusta. Rešeni da pre kraja sezone ulovimo još kojeg basa, kolega Paja Čutura (Varalicar.com forum) i ja krenusmo na 250 km dug put. Dočekali smo zoru na vodi, prevrnuli svaki lokvanj, ”čačnuli” pod svakom granom i pretresli svako izgledno mesto, da bismo napokon odustali oko podneva, okrepili se u kafani sa po jednim hladnim pivom i nastavili potragu za basovima…

Zaustavili smo se na kanaliću zaraslom u lokvanj. Voda kao ogledalo, bistra, imamo utisak da je za popiti. Vreme mirno, da mirnije ne mož’ biti… više

Darko Bokanić – Chuppa

Dragi, a nezvani gosti

Svoje prve smuđeve ulovio sam na Dunavu, i to u 99% slučajeva na voblere. Kada sam počeo da varaličarim i upoznajem terene na Tisi, ubrzo sam shvatio da je na toj reci “staklenookog” daleko lakše pronaći na dnu, nego u gornjim slojevima vode. Logično, u većini slučajeva, moj izbor tehnike varaličarenja pri lovu jedne od najomiljenijih grabljivica, sveo se na džigovanje. Od voblera, naravno, nisam odustao, ali se lov silikonskim varalicama pri dnu pokazao kao daleko najefikasniji tokom cele sezone…

Već na samom početku eksperimentisanja sa silikoncima, pojavili su se „dragi, a nezvani gosti“… više

Ervin Molnar

Dan na jezeru Iri

Malousti bass je riba koja ima posebno mesto u srcu svakog ribolovca koji ga je imao priliku loviti, pa je tako i kod mene. Dakako postoje veće, samim tim snažnije ribe, ali malousti je verovatno na vrhu lestvice slatkovodnih riba kada se uporedi odnos snage i veličine. U vreme dok sam se još upoznavao sa tom vrstom, gotovo uvek bih značajno precenio težinu ribe nakon udarca na varalicu, upravo zbog tog njegovog adrenalina, snage i savijanja štapa do drške, iako se najčešće radilo o primercima od maksimalno 2-3 kg… više

Shtuka

Teorija male varalice

Godinama mi se po glavi mota misao da veliku ribu ne hvata velika varalica, no veliki ribolovac. I godinama mi se po kutijama motaju svakakve i svakojake, firmirane i anonimne, ovakve i onakve, …, minijaturne varalice. I godinama ih vucaram svuda sa sobom i forsiram. I imam i nemam uspeha. Dugo vremena testiram na samome sebi tu rečenicu – ne da bih postao veliki ribolovac (jedna dokazana teorija je premalo za tako nešto, je l’ te; a i nemam bre ja godina za to), no da bih bio ono što jesam – onaj koji voli lagani pribor, i kome su male varalice “fetiš”. Da odmah budem jasan – meni su i male ribe ok, i više volim veći broj komada, no jedan veći komad – za ribu od kilograma nikada ne bih menjao pet od ukupno kiloram…  više

vd, member of varalicar.com team

Vobler po meri štuke

Novopečeni varaličar ulazi u radnju ribolovačkog pribora i počinje da razgleda varalice. Vobleri, silikonci, kašike, leptiri, poperi i još mnogo toga, sve u raznoraznim oblicima, bojama i veličinama. Odlučuje da kupi drvenu ribicu, vobler. Ali koju izabrati? Vrti po glavi scene iz ribolovačkih emisija, priseća se tekstova iz novina, ali izbor se još uvek čini nemogućim. Prilazi mu prodavac voljan da pomogne. “Treba mi vobler za štuku!” – ozareno uzvikuje budući štukolovac, verujući da je njegovim mukama došao kraj, a da štučije upravo počinju… više

Goran Tokic – Goci

Una, jedna jedina

Mnogi od nas su odrasli čitajući priče o mladicama. Ipak, izuzev onih koji žive kraj mladičarskih reka, malo je pecaroša koji su imali priliku da “kraljicu bukova” osete na štapu. Među takve spadaju i članovi Varaličar.com i Spin & Fly fishing team-a. Ipak, vesti o postojanju revira gde mladica ima toliko da svaki iole vešt varaličar može za nekoliko dana ribolova da upeca poneku došle su i do nas… više