Stop Ribkradji

Ribolov iz kajaka

Tim Ribolovačkog magazina je imao užitak da testira LURE 10.5, specijalizovani kajak za ribolov.

Kada je u pitanju ribolov na jezeru Joca, jedan bitnih činilaca uspeha jeste što efikasnije pretraživanje terena. Riba menja delove jezera na kojima se hrani, a bitno je ključna mesta pretražiti pre drugih ribolovaca. Uvek me je nerviralo kada me od dobrog zabačaja deli pomeranje čamca koje uvek iziskuje neku buku, petljanje sa priborom, sidrom, veslima i elekričnom pentom, i svega sto skreće pažnju sa onoga sto je primarno u glavi – zabaciti i uloviti ribu za koju pretpostavljamo da je tu. Pa onda Jovo na novo, polako se teški čamac vuče napred.

kayak_4Najduža “pauza” u svom ribolovnom stažu bila mi je dok sam trenirao kajak. Tada sam ponekad pecao uz put, ali sinonim izlaska na vodu je bio trening. Od tada je prošlo 13 godina kako nisam seo u kajak. Neizrecivo me je obradovao poziv starog druga iz kluba, reprezentativca Milenka Našagaćina, inače direktor firme “Kayak house”, da odemo na jezero Joca da testiramo nešto novo na našim vodama – specijalizovani kajak za ribolov.

kayak_2 kayak_1Namenjen je za varaličarenje i muščičarenje, u modernom “camo” dizajnu, i opremljen tako da moze da podrži celodnevni ozbiljan ribolov! Prvo što upada u oči jeste da čamac možete bez ičije pomoći da spustite u vodu uz pomoć točkića. Nakon što je čamac na vodi, pridržavajući se za gurtnu, spuštate se u udobno sedište, koje ima sistem za podešavanje visine, uoliko želite da promenite percepciju ribolova. Mehanizam je utegnut i precizan kao Stella SW. Sa prednje strane se opciono montiraju drzači za štapove, koji su se pokazali pogodnim za troling, kao i “kasetu” u koju sam odložio sve sto sam želeo da sačuvam od kvašenja. Poseduje osuguravajuće elastične gurtne koje pridržavaju vesla, ali je njima opasan i “gepek”, u koji moze da stane pribor i sve potrebštine za celodnevno pecanje. Kada putem vesla, sidra ili ribe voda dospe u kajak, samo odčepite zatvarač na dnu. Uprkos skepsi, probao sam – zaista je nepotopiv. Izradjen od HD etilena, koncipiran je da bude trajan, izuzetno čvrst a istovremeno lagan.

kayak_3Ovakvim kajakom sam za kratko vreme obišao veliku površinu jezera, na čistinama sam trolingovao,  a sa lakoćom sam menjao mesto i ugao zabačaja kad god je trebalo, zavlačio se u kanaliće, prelazio preko polja lokvanja i trave, zapravo ovo je bila moja najkraća poseta jezera za vreme koje sam stigao da obiđem i više nego ikada. Varalica u trci? Sa lakoćom bih prišao i oslobodio varalicu bez ikakve buke i nastavio sa ribolovom na istom mestu. Na izglednim mestima, kada bi mi bilo dosta sedenja, bih jednostavno ustao da protegnem noge i varaličarim stojeći. Da, iako je reč o kajaku, ovaj model je toliko stabilan da možete bez bojazni da zabacujete i dajete kontre stojeći. Poverenje u stabilnost i aktivnost štuke su bili toliki da sam iskoristio jedan topli sunčani interval da odspavam u kajaku! Nakon što je video da mi nije ništa, moj dragi prijatelj Stanko Popović je takođe poželeo da malo kajaka i da pokaže mlađima kako se lovi štuka, tako da se kajak pokazao i kao pogodan i za vremešnije ribolovce.

Perspektiva ribolova iz kajaka je fantastičan doživljaj, u kom ste bliskiji sa ribom i jezerom nego iz čamca ili sa obale, a da pri tome možete da povećate svoju efikasnost na maksimum. Mislim da je kajak budućnost profesionalnog varaličarenja i mušičarenja na stajaćim vodama ali i velik izazov za sve avanturiste.